Gdańsk: iTaxi na zakupach – As Taxi przejęte

Pilne zebranie As Taxi

Wczoraj, 18.01.2023 miało miejsce nadzwyczajne zebranie kierowców, na którym właściciel firmy poinformował o przejęciu As Taxi przez iTaxi. Według naszych źródeł w ubiegłym tygodniu została zawarta umowa pomiędzy iTaxi sp. z o.o. a Michałem Orzechem, właścicielem As Taxi, na mocy której cała działalność operacyjna As Taxi została kupiona przez iTaxi. Przejęcie obejmuje centralę telefoniczną, bazę klientów, numery telefonów, stronę internetową i domenę astaxi.pl oraz zmianę strony umowy o współpracy zawartej z kierowcami.

iTaxi na zakupach

To kolejna gdańska firma przejęta przez iTaxi. W listopadzie informowaliśmy o zakupie przez iTaxi gdańskiej korporacji Komfort Taxi. Najnowszy zakup wpisuje się w obecną politykę rozwoju iTaxi, które, zamiast budować swoją sieć od zera, skupuje w Polsce lokalne korporacje i w ten sposób poszerza swój portfel klientów oraz kierowców. Dotychczas w portfolio iTaxi znalazły się krakowski Taxi Barbakan, wrocławsko-legnicki Wicar, warszawski MPT czy olsztyńskie Green Taxi.

15 lat As Taxi

As Taxi powstał w 2008 roku i stanowił rewolucję w podejściu do biznesu. Dotychczas gdańskie korporacje bazowały na wysokich – 10, 20 a nawet 30% rabatach dla stałych klientów. As Taxi od początku zastosował niskie ceny dla wszystkich. Swoje stawki – 6,00 zł za trzaśnięcie drzwiami i 1,80 zł na pierwszej taryfie – utrzymali zresztą bardzo długo. Dopiero w 2019 roku ceny zostały po raz pierwszy nieznacznie podniesione. Dzięki jasnemu cennikowi oraz szerokiej akcji reklamowej na początku swojej działalności As Taxi w dość krótkim czasie przyciągnął pokaźną rzeszę stałych klientów. W szczycie swojego rozwoju – między 2014 a 2016 rokiem w Asie jeździło ponad 300 kierowców (w tym jeden ze znanych obecnie youtuberów motoryzacyjnych).

Sukces Asa pozwolił właścicielowi na pewne eksperymenty. W 2012 roku uruchomił on równolegle drugą korporację pod marką Caro Taxi. W zamyśle miała to być poczekalnia dla kierowców, którzy chcieli się dostać do Asa. Ciekawostką było, że Caro, mimo swojego pomocniczego, pobocznego charakteru, była firmą droższą. Projekt Caro Taxi został zarzucony w 2015 roku.

W międzyczasie na rynku pojawił się potężny konkurent. Dotychczasowe podwozy City Drivers wyrobiły licencje i pod marką City Drivers Taxi zaczęły podbierać klientów Asowi. Przez pewien czas wydawało się, że obie firmy mogą koegzystować, jednak na dzień pisania tego artykułu to City Taxi (firma pozbyła się z nazwy członu Drivers) posiada ponad dwa razy więcej samochodów. W międzyczasie As zaczął tracić klientów i kierowców. Wśród kierowców As Taxi wyraźnie słychać niezadowolenie na wysoką bazę, małą ilość zleceń i niskie przychody. Według uzyskanych przez nas informacji, ostatnimi czasy As borykał się ze znaczną ilością kierowców odchodzących z firmy.

iTaxi wskakuje na podium

Po finalizacji transakcji iTaxi stanie się drugą największą korporacją w Gdańsku. Po listopadowym przejęciu Komfortu iTaxi liczyło ok. 140 samochodów. Po zakupie Asa ta flota zwiększa się do 250 samochodów, ustępując jedynie flocie Neptuna.

Oficjalny komunikat w sprawie przejęcia powinien ukazać się 01.02.2023. Tego dnia umowa ma wejść w życie, a w międzyczasie kierowcy mają podpisać nowe umowy o współpracy.

One thought on “Gdańsk: iTaxi na zakupach – As Taxi przejęte

  1. Tak kończą pruwaciaze. Tyle w temacie. Ile można zapierdalac na cudza baze .tylko spółdzielnia taxi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *