Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the likebtn-like-button domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/host814252/domains/taxinews.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
TARCZA 6.0 NIE DLA TAKSÓWKARZY – Taxi News

TARCZA 6.0 NIE DLA TAKSÓWKARZY

Mamy drugą połowę listopada. Co roku w tym okresie zaczynał się najlepszy czas dla taksówkarzy. Dużo spotkań służbowych zamykających rok kalendarzowy, dużo spotkań firmowych i prywatnych śledzików. Klienci jeździli na zakupy świąteczne.
Ten rok jest inny. Przez pandemię i działania rządu wiele branż zostało zamkniętych. Spotkania biznesowe ograniczone są do minimum. O śledzikach możemy zapomnieć. Cała gastronomia będzie zamknięta co najmniej do 28 grudnia. Zakupy na razie także nie wchodzą w grę. Sklepy są pozamykane. Może zostaną otwarte 30 listopada. A może nie. Z tym rządem nic nie wiadomo. Zmienia zdanie i zaskakuje wszystkich swoimi decyzjami od początku pandemii.
Co to oznacza dla taksówkarzy? Wegetację, a dla najsłabszych śmierć zawodową. Co prawda rząd przewidział pomoc dla zamkniętych branż, ale działalności taksówkarzom nie zakazał. Co tam, że zamknął wszystko dookoła? Taksówki mogą przecież jeździć i wozić powietrze, więc taksówkarzom pomoc się nie należy. W Tarczy 6.0 nie ma o taksówkarzach ani słowa.
I tu należy wspomnieć o tym, że posłowie pracują nad Tarczą w wersji 6.0. Obecnie projekt jest po trzecim czytaniu i trafił do Senatu. W Sejmie nie znaleziono zrozumienia dla sytuacji taksówkarzy. Tylko posłanki i posłowie z Klubu Poselskiego Lewicy oraz z Klubu Poselskiego PSL-Kukiz’15 zaproponowali poprawki, które dopisywały branżę TAXI do listy branż objętych pomocą. Teraz cała nadzieja w Senacie. 

A pomoc jest niezbędna. Ponad 55% ankietowanych wskazała, że obroty generowane na taksówce to obecnie mniej niż 5000 złotych miesięcznie. Pełen ZUS to ponad 1400 złotych. Paliwo to około 20-25% obrotu, czyli około 1000-1200 złotych przy 5000 obrotu. Większość taksówkarzy współpracuje z korporacjami. W Warszawie tzw. baza to 500-1300 miesięcznie. Taksówkarze są zmuszani do regularnej zmiany samochodu. Większość korporacji stale podnosi kryteria dla samochodów. To oznacza średni koszt około 1200 złotych  na kredyt/leasing/odłożenie na nowy samochód. Łącznie wychodzi 4300-5100 kosztów. A gdzie zysk? Gdzie kredyt mieszkaniowy, jedzenie, ubranie, czynsz za mieszkanie? Rządzący zapominają, że zamknięcie jednej branży ma wpływ na inne branże, które kooperują z zamkniętą. Lekką ręką decydują o tym, kto ma przeżyć, a kto nie. I wychodzi na to, że ponad 50000 taksówkarzy i ich rodzin została skazana na zawodową śmierć i zwykłą wegetację.
Czy to już koniec? W najbliższym tygodniu w wielu miastach Polski odbędą się protesty środowiska TAXI. Wygląda na to, że organizatorzy i liderzy powinni się skupić teraz na wpływaniu na Senatorów. Czy to zrobią? Nie wiemy. Nasze źródła mówią, że rząd nie ugnie się. W ramach Tarczy 6.0 pomoc uzyskają tylko zamknięte branże. Natomiast rząd mówi, że w najbliższym czasie będzie analizował sytuację w innych branżach. Takie same informacje mamy od Lewiatana. Więc wydaje się, że Tarcza 6.0 to nie ostatnia szansa na pomoc dla wszystkich parających się działalnością w ramach PKD 49.32Z. Pytanie brzmi, ilu taksówkarzy nie doczeka tej pomocy? 

(red.)

3 thoughts on “TARCZA 6.0 NIE DLA TAKSÓWKARZY

  1. Thank you for your shening. I am worried that I lack creative ideas. It is your enticle that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *