iTaxi przeciwko podniesieniu stawek, za likwidacją II strefy

WIZJA iTaxi.pl 

W środę 27.04.2022r. przedstawiciel Komitetu Inicjatywy Uchwałodawczej, przewodniczący Związku Zawodowego Taksówkarzy “Warszawski Taksówkarz”, Dariusz Chojnowski złożył w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy, przy Placu Bankowy 3/5 oświadczenie o powołaniu Komitetu Inicjatywy Uchwałodawczej.

Po zebraniu wymaganej liczby podpisów zbieranych aktualnie w Warszawie przez przedstawicieli Komitetu oraz większość warszawskich korporacji taxi przedstawiciele Komitetu złożą wniosek o podjęcie przez Radę m. st. Warszawy uchwały w sprawie ustalenia cen urzędowych za przewozy taksówkami osobowymi na terenie m. st. Warszawy, Obywatelski projekt Uchwały z uzasadnieniem oraz listy z zebranymi podpisami.

Komitet Inicjatywy Uchwałodawczej swoje działania motywuje pogarszającą się sytuacją finansową warszawskich taksówkarzy wynikającą ze wzrostu cen paliw, obowiązkowej składki ZUS, kosztów eksploatacyjnych samochodów i usług serwisowych.

Na uwagę zasługuje fakt, że prawie wszystkie organizacje taksówkowe wspólnie przystąpiły do realizacji projektu uchwały obywatelskiej w sprawie urealnienia cen maksymalnych za przejazd taksówką osobową. Reakcja na projekt odbija się już głośnym echem zarówno w mediach jak i w korporacjach.

Projekt przewiduje podniesienie maksymalnej ceny urzędowej, a wizja projektu jest jasna, klarowna i została stworzona wspólnie przez środowisko taxi po konsultacjacjach jakie odbyły się w kwietniu na Błoniach Stadionu Narodowego.

Ostatnia zmiana maksymalnej stawki miała miejsce 27 LAT temu. 11 lat temu Radni w Warszawie podnieśli jedynie opłatę początkową z kwoty 6 zł na 8 zł, a już wówczas eksperci dokonujący analizy sugerowali podniesienie stawki za przejechany kilometr do poziomu 4zł 60 groszy.

Decyzja o ewentualnej podwyżce to indywidualna decyzja każdego taksówkarza przedsiębiorcy lub korporacji. Ewentualne podwyżki ostatecznie i tak zweryfikuje rynek i klienci.

Podczas wewnętrznych konsultacji środowiskowych okazało się, że jedna z w warszawskich korporacji odmówiła poparcia wspólnego projektu.

Ma swoją wizje i nie poparła projektu gdzie większość jest zdecydowanie na tak Słowa “CZŁONKA” zarządu iTaxi nie pozostawiają złudzeń co do stanowiska firmy w tej kwestii, ukrytych zakulisowych działań nie konsultowanych ze środowiskiem, wizji przyszłego modelu działałania firmy na rynku przewozu osób taksówką oraz podejścia do finansów współpracujących z nią taksówkarzy:

Co do krążącego w eterze postulatu z zaproponowanym stawkami dla wszystkich 4 taryf – uważamy że taka jego wersja bardziej zaszkodzi niż pomoże taksówkarzom i da pożywkę nieprzychylnym mediom. No a niezależnie od tego czy to przejdzie czy nie to wydaje się że stawki zwłaszcza na 3 i 4 taryfie są trudno tłumaczalne komukolwiek. Jazda za 18zł/km nie da się obronić żadnym argumentem oprócz tego że to jest 300%.

Komisja  prowowadzi korespondencję z Radą Miasta Stołecznego Warszawy oraz organami mającymi wpływ na przygotowanie projektów uchwał i wprowadzenie ich pod “obrady”.

Jedną z wizji ITAXI jest likwidacja 2 strefy i dwóch istniejących taryf.

Warto nadmienić że Itaxi już dzisiaj wymusza na swoich kierowcach stosowanie zawyżonych cen urzędowych .

Stawki za przejazd taksówką ustala Rada miasta, która na podstawie ustawy o transporcie drogowym może ustalać ceny maksymalne za przewozy taksówkami na terenie miasta Stołecznego Warszawy.

 

One thought on “iTaxi przeciwko podniesieniu stawek, za likwidacją II strefy

  1. Stawka za kilometr skoro Wszyscy obciążeni są podobnymi kosztami powinna być jednakowa dla Wszystkich prowadzących tą działalność . Skoro pośrednicy chcą stosować upusty, rabaty, gratisy to powinni zatrudniać kierowców na PEŁNYM ETACIE z gwarancją minimalnego dochodu ! Umowa o współpracy nie może być narzucana z pozycji uprzywilejowanej i gwarantować zysków jedynie pośrednikowi ! Każda usługa przynosi dochód gdy popyt zaspokaja podaż szukanie klienta po taniości zmusza do oszczędności . Tanie linie sprzedają bilety po 1pln ale za bagaż opłacamy osobno i to czasem nie tanio. Czy w taniej taksówce będziemy pobierać dopłatę za znajomość języka polskiego? Dlaczego kierowca musi mieć prawo jazdy a taksówkarz nie ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *