Wywiad z Krzysztofem Pala, twórcą aplikacji FreeTaxi.pl. Krzysztof jest informatykiem oraz taksówkarzem, co sprawia że jego aplikacja od razu jest pisana ze znajomością tematu. Według autora, ma ona być alternatywą dla korporacyjnych projektów, w dodatku alternatywą lepszą. Testujemy i możemy stwierdzić że produkt ma potencjał.
Jaki jest Twój związek z taksówką i informatyką?
– Od dawna już Informatyka wkroczyła we wszystkie dziedziny życia, jest w każdym sklepie i warsztacie samochodowym. W przypadku taksówek jest oczywiste, że zarządzanie logistyką przejazdów rozproszoną po całym kraju flotą potrzebuje wysokowydajnego i uczciwego oraz przewidywalnego w działaniu systemu informatycznego. Postanowiłem go stworzyć, a wyzwanie nie okazało się wcale proste… po kilku latach doświadczeń ciągle się uczę, ale powstała już podstawa systemu, który stale rozwijam.
Czy możesz w kilku słowach opisać idęę, która przyświeca temu projektowi? (FreeTaxi).
– FreeTaxi.PL daje wolność kierowcom, bo mogą sami wybrać usługi, w których działają, np. mogą wyłączyć TAXI RABAT i jeździć wyłącznie na taksometr w usłudze STANDARD, a Pasażerom wolność wyboru sposobu płatności, czy także rodzaju zamawianej usługi. Zasady obsługi zamówień oraz płatności są proste i jedne z najtańszych na rynku aplikacji. Tą ideą jest chęć uwolnienia rynku taxi od prymatu wielkich korporacji, stworzenie czegoś nowego i polskiego, multi korporacji w której polscy taksówkarze mają wolność wyboru. Stąd nazwa projektu FreeTaxi.PL
Jakie są najbliższe cele do osiągnięcia?
– Najważniejsza jest stworzenie bazy kierowców, próbuję przekonać do nowej idei wszystkich legalnych taksówkarzy. To środowisko jest bardzo nieufne i niechętnie przyjmuje zmiany, które niestety są konieczne, bo rynek już się zmienił. Uważam, że Ci, którzy tego nie dostrzegają będą wkrótce zmuszeni to dostrzec lub pożegnać się z zawodem. Nowa generacja Pasażerów już nadeszła, czas się dostosować i przyjąć także nowe metody pracy. Wielu kierowców to rozumie i już z powodzeniem współpracuje ze mną w Trójmieście. Tworzymy naprawdę zgrany zespół, w którym wspólnie staramy się sprostać nowym wyzwaniom.
Jak oceniasz szanse powodzenia projektu? Na przykładzie Trójmiasta i obecnie Warszawy?
– Trudno powiedzieć co się wydarzy, bo globalna konkurencja nie śpi, powstają też inne nowe projekty. Zwycięży najlepszy, ale ja nie zamierzam się poddawać np. z powodu powolnego wzrostu. Będę rozwijał swój system oraz prowadził kampanie reklamowe. Chciałbym dać dobrą alternatywę dla wszystkich, zyski nawet z drobnego procentu rynku wystarczą aby projekt przetrwał. Na przykładzie Trójmiejskich taksówkarzy mogę powiedzieć, że udało mi się przekonać wartościowych ludzi do współpracy z moją firmą i ta współpraca naprawdę dobrze rokuje na przyszłość. Mam nadzieję na uzyskanie z czasem zaufania szerszej grupy współpracowników na terenie całego kraju.
Czy pasażerowie przekonają się do aplikacji? Wiadomo że nie będzie konkurowała ceną, więc co będzie atutem?
– Pasażerowie w mojej ocenie to w 50% użytkownicy różnych aplikacji. Klient aplikacji to świadomy i stały Klient, który zna z góry przybliżoną cenę za przejazd i czas dojazdu kierowcy, potrafi się posługiwać smartfonem na co dzień i chętnie to robi. Nie traci czasu na rozmowę z infolinią. Klienci nie rozstają się ze swoimi komórkami, a to daje nam taksówkarzom lepszy i szybszy kontakt, możliwość interakcji w aplikacji, a nawet czat online z Pasażerem. Nie trzeba ich przekonywać, że aplikacja daje więcej niż telefon, oni już dawno to wiedzą i korzystają z udogodnień i promocji, które docierają do nich bezpośrednio i błyskawicznie.
FreeTaxi.PL faktycznie nie chce konkurować ceną, planuję tylko zrobić ukłon dla stałych Klientów w postaci upustów, ale w granicach ogólnie przyjętych widełek, aktualnie to 10% w usłudze TAXI RABAT. Naszą główną zaletą to jednak wysokiej jakości usługa, wykonywana przez profesjonalistów, najlepszych taksówkarzy w swoim mieście, Nie planuję iść szybszą drogą, jaką byłaby rekrutacja amatorów, wspieranie zdobywania licencji dla początkujących w branży. Chcę współpracować wyłącznie z elitą polskich taksówkarzy, z ludźmi, którzy znają miasto i swój fach.
Co chciałbyś przekazać kolegom taksówkarzom, którzy jak wiadomo z natury są sceptyczni ?
– Przede wszystkich, że FreeTaxi.PL nie zniknie, że będziemy walczyć o rynek, staramy się utrzymywać niskie koszty prowadzenia działalności i cały zysk przeznaczać na promocję. Warto w tym brać udział. Zasady są proste i jasne, stawki prowizji obliczone na aktualny moment, co nie znaczy, że kiedyś nie będą mogły ulec poprawie w miarę rozwoju aplikacji. W początkowym okresie nie pobieramy żadnej prowizji i zapraszamy wszystkich legalnych taksówkarzy. Tak samo kiedyś było w 3TAXI.PL Partner i ten model działania powielam teraz w nowej aplikacji FreeTaxi.PL Partner, która powstała z potrzeby działania w całym kraju. Sceptyków zachęcam do spróbowania, logowania się w aplikacji za darmo do końca maja, a później z naprawdę najniższą możliwą opłatą. Każdego dnia aplikację instalują nowi Klienci, próbują zamawiać i tylko do Was zależy, czy odjadą z profesjonalistą, czy będą próbować w starych wszystkim znanych aplikacjach. Dajcie im wolność wyboru… i niech wybiorą FreeTaxi.PL.
Kibicujemy projektowi i życzymy powodzenia! Poniżej link do strony aplikacji:
—
Treść pochodzi ze strony Strefa Info.
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.